Методична робота




25 березня 2018
Експеримент - в проектній роботі
     
        Основа вивчення фізики - навчальний експеримент у школі.   Без перебільшення можна сказати, що якість знань і практичиа підготовка учнів з фізики перебувають у прямій залежності від якості фізичного експерименту. Шкільний фізичний експеримент підводить учнів до розуміння сучасних фізичнпх методів дослідження, виробляє у них практнчні вміння і навички.
 шкільний фізичний експеримент  охоплює такі його види:
1) демонстраційпі досліди, виконувані вчителем;
2) фронтальні лабораторні роботи;
3) роботи фізичного практикуму;
4) експериментальні задачі;
5) позакласні досліди,
        Усі ці види шкільного фізичного експерименту підпорядковані загальній меті навчання і виховання. Проте, крім цієї загальної мети, кожен вид навчального експерименту має більш вузьке цільове призначення, свої особливості в методиці і техніці проведення експерименту.




            

06.02.2018     
                                    
                                     PISA 2018


 У 2018 році Україна вперше долучиться до Програми міжнародного оцінювання учнів – PISA.
            Програма має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учнів із читання, математики та природничих дисциплін, прямо не пов’язаних з оволодінням шкільними програмами. Крім того, велика увага у дослідженні PISA приділяється вивченню факторів, що впливають на успішне навчання учнів.
           Дослідження PISA проводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року, шляхом тестування навичок і знань 15-річних учнів. Вважається, що в більшості країн саме в цьому віці учні закінчують основну школу, і постають перед вибором професії і загалом майбутнього життєвого шляху. Однак PISA не перевіряє рівня навчальних досягнень учнів, натомість оцінює наскільки учень зможе використовувати знання й уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів.
          Читацька грамотність визначається як здатність особи до широкого розуміння тексту, пошуку нової інформації, її відтворення та використання, інтерпретації змісту й формулювання власних умовиводів, осмислення й оцінювання змісту та форми тексту тощо.
          Математична грамотність – це здатність особи до визначення й усвідомлення ролі математики в сучасному світі, надання добре обґрунтованих суджень, уміння використовувати математику в особистих цілях і в суспільному житті.
          Природничо-наукова грамотність передбачає уміння пояснювати наукові явища, робити обґрунтовані висновки про них, усвідомлювати вплив науки і технологій на зміну матеріального, інтелектуального й культурного середовищ.
Крім оцінки предметних компетентностей, метою PISA також є визначення чинників, що впливають на рівень навчальних досягнень учнів у світі. Саме тому учасники Програми заповнюють анкету, що досліджує різноманітні аспекти їхнього життя. Ідеться про такі чинники, як міграційні процеси, гендерна політика, соціально-економічний стан, піклування і підтримка з боку батьків, навчання в ранньому дитинстві, мотивації до навчання, а також здатності регулювати свою власну навчальну поведінку, залучення до читання, інтерес до математики або задоволення від науки, повага до інших.
Також відповідні анкети заповнюють і адміністрації закладів, у яких навчаються учні, залучені до тестування. Мета такого анкетування – дослідити вплив на результати тестування учнів таких чинників як кваліфікація вчителів, навчальні плани, методики викладання, час на навчання та навчальні можливості як всередині школи, так і поза її межами, контроль якості шкільних процесів, лідерство та шкільне управління, залучення батьків до участі в шкільному житті, мікроклімат у школі, загальні цінності, очікування високих досягнень, взаємодія та взаємна підтримка тощо.
         Дослідження PISA здійснюється в три етапи (підготовчий, пілотний, основний). Під час підготовчого етапу відбувається переклад та адаптація тестових матеріалів, а також анкет для опитування учнів та адміністрацій навчальних закладів. Пілотний передбачає апробацію завдань та інструментарію дослідження до контексту країн-учасниць. В основний  період проводиться тестування, підготовка міжнародного та національного звітів.
         Участь України в дослідженні PISA має кілька важливих аспектів. Зокрема,  отримання об’єктивної інформації про готовність молодих громадян до повноцінного життя в сучасному суспільстві відповідно до міжнародних стандартів; розуміння чинників, які впливають на ефективність освіти в країні; можливість приймати рішення та формувати національну освітню політику на основі реальних даних про стан вітчизняної системи освіти. Крім того, завдання PISA та методологія оцінювання їхнього виконання слугуватимуть практичним орієнтиром для освітян у становленні компетентнісної парадигми освіти в Україні.
            В Україні відповідальність за організацію та проведення дослідження PISA покладено на Український центр оцінювання якості освіти. Національним координатором проекту є Тетяна Вакуленко, начальник відділу досліджень і аналітики Українського центру.
Виконання завдань дослідження щодо створення вибірки учасників, а також підготовки національного звіту за результатами дослідження покладено на Інститут освітньої аналітики. До участі в проекті PISA–2018 на різних етапах його підготовки й проведення залучені фахівці Національної академії педагогічних наук України, аналітичного центру CEDOS, Інституту модернізації змісту освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти.
            Детальну інформацію про PISA – рамкові матеріали, зразки завдань попередніх циклів, новини про стан підготовки до проведення дослідження в Україні – розміщено на офіційному сайті Програми в Україні: pisa.testportal.gov.ua.




  23.12.2017      

 Готуємося до ЗНО 2018



25.10.2017  Вчимося в співтоваристві   Microsoft

адреса  https://education.microsoft.com 

https://sway.com/Ntafm07da6nGDjvh 














Логічні ланцюжки та схеми на уроці


Кожен учитель, який викладає і вчить основам фізики в сучасній школі, прагне раціонального використання академічного часу, а також власного, позаурочного.
Дефіцит часу на тлумачення теоретичного матеріалу та спеціального обладнання, а іноді й підручників, турбує учителя останнім часом все більше.
Дуже цікаві, науково-збагачені фактами та ілюстраціями нові  підручники з фізики для 7 та 8 класу, або підручник з астрономії для 11 класу може стати поза увагою учня. Після тривалої роботи з навчальним матеріалом підручників я зрозуміла, що у моєму викладанні настав час зробити корінні зміни. Тому, маленьким власним успіхом я хочу  поділитися зі всіма вчителями, які викладають фізику, астрономію чи природознавство. На мою думку, такий підхід зможе допомогти зберегти час і в класі, і при підготовці до уроку як учителя так і учня .
Логічні ланцюги та схеми являють собою логічну хронологію теми або тематичного блоку. Вони зручні у використанні своєю наочністю, стислістю інформації та логічною послідовністю. Їх композиційна побудова позитивно впливає на розвиток мислення як логічного так і абстрактного.
Логічний ланцюг або схема допомагає узагальнити, систематизувати й одночасно конкретизувати базовий матеріал. За його допомогою легко довести потрібний об’єм навчального матеріалу до розуміння учнів, а також використовувати як для уроків-лекцій, так і для створення проблемної ситуації на уроці, для перевірки вивченого матеріалу, і що важливо, для різнорівневої перевірки знань.
Кожен курс фізики, починаючи з 7 класу, я намагаюся розпочати з фронтального огляду програмного матеріалу і задачі-максимуму і фізичного мінімуму, щоб учень мав уяву про необхідний об’єм знань, який треба засвоїти і приготувався до цієї ретельної роботи, не травмуючи своєї психіки. Є позитивний результат в цьому напрямі.
Подобається розвивати у дітей логічне мислення, чого зараз так не вистачає з появою різноманітних нових гаджетів. Діти звикли до готових відповідей , але не готові міркувати, робити аналіз, мислити абстрактно. В цьому мені допомагає робота з логічними ланцюжками і схемами.

Учням подобається така форма викладання і вони охоче самостійно  беруться за створення власних ланцюгів. Для мене це найвища оцінка!

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий